Boeken

Boeken zijn een vorm waarin je je verhaal giet

Noem het een boek, longread, whitepaper, e-boek of een verhaal. Als onderdeel van de corporate communicatie, de projectcommunicatie, op papier of online. Elke vorm van zakelijke boeken vraagt zijn eigen taal en ik spreek vele talen.

Eburon gaf mijn Blogbijbel uit in hardcopy en als e-boek. Ik heb twee romans uitgegeven; Geen regen van betekenis dat ik zelf heb laten drukken, geheel gesponsord door Pentascope in ruil voor 3500 van de 4000 exemplaren, jesse06 digitaal als feuilleton. Daarnaast heb ik bijgedragen aan de redactie, de inhoud en de productie van zakelijke boeken als Implementatie van Pentascope, ACROSS van Webalist, Relatiecrisis? van Wavemens, en vele andere geprinte, gedrukte en digitale boeken. Recent zijn dat Succes met je Bedrijf van businesscoach Marielle van der Vlies, Aardgasvrij en hoe nu verder? van Remko Zuidema en dé aanbeveling voor iedereen die bouwt aan een nieuwe maatschappij, al dan niet in de zorg: De Nieuwe Route van Anke Siegers. Daarnaast werk ik sinds april 2015 met Koos Vervoort, voormalig laaggeletterde, aan zijn levenswerk.

boekenOnline of offline?

De e-reader leek het einde van het papieren boek, maar de enige die je nu nog met e-readers ziet, zijn 50+’ers in de trein. Jongeren lezen boeken en longreads liever van papier, ook zakelijke literatuur. Zelf uitgeven is gemakkelijker dan ooit, maar is het ook wenselijk? Voor verschillende doeleinden zijn er verschillende wegen. Ik help je jouw weg te vinden.

Alleen of met een team?

De mooiste en moeilijkste projecten die ik ooit heb gedaan, zijn die waarin ik samen met anderen een boek schreef. Het hele boek moet één geheel zijn, maar ieder heeft een eigen expertise. Toch is de projectvorm de beste vorm om als team een boek te schrijven. Compleet met planning, risicoanalyse, budget en projectleider. Je kunt er een agile project van maken of het ouderwets systematisch aanpakken.

Wat wil je ermee bereiken?

Belangrijk is wat je ermee wilt bereiken: wil je je expertise als bureau uitdragen, wil je daadwerkelijk je klanten ermee helpen of wil je indruk maken op je vakgenoten? Wil je echt kennis overdragen waar anderen op kunnen voortbouwen? Wil je je klanten benaderen om zo je bureau weer eens onder de aandacht te brengen? Wil je gewoon een leuk weggevertje? En wanneer noem je het dan geslaagd?

Ik realiseer jouw boek

Ik luister naar jouw verhaal en stel je vragen. Ik deel mijn ervaring met je en schakel andere deskundigen. Zodat jij een succesvoel boek krijgt. Wat je daar ook onder verstaat.

Reageren is niet mogelijk